۹ آذر ۱۴۰۱ مصادف با   6 جمادی الاول 1444
تاریخ: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ |   تعداد بازدیدها: 1,878
کد خبر:78552
| ف | | |

تقیه یک حرکت رو به جلو است و هیچ یک از بایدهای اسلام رو به عقب نیست

همه فکر می‌کنند تقیه را لغوی و فقهی که معنا شود از بازدارندگی و نگهدارندگی و عقب‌نشینی است برخلاف غاطبه ترجمه‌ها حضرت امام قبل از انقلاب و حضرت آقا بعد از انقلاب مطلب دارند که تقیه یک حرکت رو به جلو است و هیچ یک از بایدهای اسلام رو به عقب نیست رو به جلو است.

پایگاه تحلیلی مصداق/ بخش اول/ بلایی سر امام مجتبی آوردند که اصحابش سرش ریختند. مختاری که حضرت امیر او را کیّس نامید با امام مجتبی مشکل پیدا کرد. امام مجتبی را غریب کردند. امام مجتبی شاهد سیلی به مادرش بود، شاهد لعن پدرش در مسجد بود، شاهد غربتش بین اصحابش بود، شاهد این بود که یک نفر مثل مختار امام مجتبی را نفهمید اما امام مجتبی از صلحش دست نکشید، چرا؟ به این‌ها می گویند جهاد کبیر. قطعاً دل همه ما داغون شده است و قطعاً نابود شدیم که یکی بخواهد حقیقت و اعتبار اهل بیت ما را زیر سؤال ببرد و یک نفر بخواهد به مسائل ناموسی اهل بیت ما توهین کند. اما این کار برای این است که قبل از فاطمیه یک دعوا بین ما ایجاد کنند. دقت کنید در جبهه پایداری بحث شرق و غرب را وسط می‌کشند، در اصول گرایی بحث تندرو و کندرو را بیان می‌کنند. در اصولگرایی بحث اعتدالی و غیراعتدالی را مطرح می‌کنند. در انقلاب چپ و راست را مطرح می‌کنند. در شیعه علوی و غیر علوی را بیان می‌کنند و در اسلام هم شیعه و سنی را مطرح می‌کنند و در ادیان هم اسلام و غیر اسلام را ایجاد می‌کنند که این گونه جریان حق را نابود کنند. خواهش می‌کنم دقت کنید. قبل فاطمیه می‌خواهند یک جریانی درست کنند که تنها قدرت سیاسی که لحظه به لحظه دارد قوی‌تر می‌شود، یک قدرت که دارد لحظه به لحظه تهدیدها را بیشتر تبدیل به فرصت می‌کند و دارد لحظه به لحظه آن‌ها را فروپاشی نزدیک‌تر می‌کند و دارد لحظه به لحظه اربعین و فاطمیه و شعائر عاشقانه‌ها و عارفانه‌ها و عاقلانه‌های اسلامی را که نماد توحید و عدالت هستند و نماد مبارزه با کفر هستند و به قول حضرت آقا روح توحید نفی عبودیت غیر خداست، ما این را از نماد اربعین که نماد شیعه است می دانیم. این‌ها از این‌ها می‌ترسند و می‌خواهند تمام فاطمیه ما درگیری داخلی شود چون علاوه بر داخل از بیرون هم داریم به آنها ضربه می‌زنیم. انسجام ما بیشتر و بدبختی‌های آنها بیشتر و بیشتر می‌شود. من خواهش می‌کنم پیوستار سیاست و دیانت را باهم ببینید. قبل از فاطمیه چه خوابی برای ما دیده‌اند. این‌ها می‌دانند وقتی از درون فتنه به شیعه بیندازند کار تمام است. من نمی‌خواهم بگویم که هر بلایی سرمان می‌آورند به خاطر مصلحت سکوت کنیم. مصلحت سنجی‌هایی بخودی که تعصب و محبت اهل بیت که تنها داریی ما است را هم می‌خواهند از ما بگیرند، نه من این حرف را نمی‌زنم. ما کوتاه نمی اییم و به قول حضرت آقا فاطمه مرز و خط قرمز ما است و یک قدم از آن کوتاه نمی‌آییم ولی خواهش می‌کنم همه چیز را باهم ببیند. ناگهان اسناد رو می‌شود و می‌بینید از آن برنامه‌های صهیونیستی و بریتانیایی عجیب و غریبی که در تاریخ برای شیعه چیده‌اند در اینجا هم برای ما چیده‌اند. وهابیت از کجا شروع شد و چه کسی تز وهابیت را داد؟ و بعد از دل وهابیت داعش و افراطی و طالبان و القاعده و … در بیاید. ببینید از کجا آب خورده است و بریتانیا چه مکاری است. الان هم قبل از فاطمه داستان است و اینها بررسی می‌کنند. این‌ها بوم رنگ باز هستند. به زبان طلبگی که بخواهم بگویم واسطه در عروض هستند اما واسطه در ثبوت نمی‌گذارند که به چشم بیاید. شمشیر را می‌زنند به ۱۰ واسطه قبلی که وقتی شمشیر به پهلوی شیعه خورد دستشان در جیبشان باشد. بوم رنگ را پرتاب می‌کنند که وقتی به گردن ما خورد دستشان در جیبشان باشد و بگویند ما نبودیم این‌ها خودشان، خودشان را نابود کردند. این‌ها می‌خواهند مذاکرات را بزنند می‌خواهند اقتدار شیعه اربعینی و فاطمیه‌ای و سیدالشهدایی را بزنند. این‌ها می‌خواهد حاج قاسم مقتدا سعد را آورد پیش آقا بزنند می‌آیند از بیست پله قبل یعنی از ۱۹ آذر در خطبه نماز جمعه چیزی را شروع می‌کنند. لذا می‌بینیم حضرت آقا از مقتدای خودش الگو می‌گیرد وقتی می‌بیند مولای خودش در صلح امام مجتبی چکار کرد. در جهاد سیدالشهدا چکار کرد. در صبر و سکوت حضرت امیر چکار کرد. حرف من دوگانه است و هیچ طرف آن را نمی‌خواهم ارحج کنم بلکه می‌خواهم د اوج حساسیت و هیجان شیعی و زنده باد شعائرمان و خط قرمزمان که روی قداست و تعصب اهل بیتمان است نگاه هم بکنیم که تنها پایگاهی که با نماد یا حسین و یا زینب و یا زهرا دهن همه‌شان را گچی می‌کند با دست خودمان در دوگانه‌هایی که برایمان می‌سازند از بین ببریم. خواهش می‌کنم به عقبه‌های بعضی از اتفاق‌هایی که برای ما دوگانه رقم می‌زنند بیشتر توجه کنید و خواهش می‌کنم خودتان بلندگو باشید و خودتان مراقب باشید اگر یکی ناخواسته به طبل نزاع بین شیعه و سنی می‌کوبید که قبل از فاطمیه ممکن است اتفاقات بدی را برای ما رقم بزند خدایی نکرده برای این آتشی که آنها افروختند مجلس گریه حضرت زهرا به یک دعوا تبدیل شود و قداست مجلس بهم بریزد. من به ذکاوت این زعیم و این فقیه و این حکیم، حضرت آقا، ایمان دارم به خدا کسی این حرکت را نفهمیده است و برخی فکر می‌کنند که آقا کوتاه آمده است. حضرت آقا مانند حضرت امام بر خلاف خیلی از فقها تقیه را یک حرکت رو به جلو و یک جهاد معنا می‌کنند. می دانید چرا؟ بگذارید به صورت عملی به شما بگوییم. بعضی‌ها فکر می‌کنند ما کوتاه آمدیم اما حضرت آقا انقدر گفتند وحدت و انقدر گفتند لعن نکنید انتهایش این شد که الان در بعضی از نقاط سنی‌نشین کشور ما مجلس فاطمیه حضرت زهرا می‌گیرند و برادران اهل سنت برای مادر ما گریه می‌کند. این اتفاق به خاطر ذکاوت و زعامت حضرت آقا افتاد؛ لذا تقیه رو به جلو است. برادران اهل سنت ما برای عید غدیر نذری می‌دهند. این یعنی چه؟ جرج جرداق مسیحی است اما کتاب می‌نویسد با عنوان «الامام علی صوت العداله الانسانیه». ما سر سفره چه کسی هستیم؟ غیر از فقها فهیم و حکیم و غیر از اقطاب شیعه؟ فقهای ما مانند دو لبه قیچی عمل می‌کنند؛ یک فقیهی در قم می‌آید فاطمیه می‌گیرد و صفائیه را فرش می‌کند و یک فقیه دیگری زعامت سیاسی دستش است و یک تقیه رو به جلو می‌کند و برادران اهل سنت را در شادی قدیر و حزن فاطمیه می‌آورد. تقیه را رو به جلو و جهادی معنا بکنیم. همه فکر می‌کنند تقیه را لغوی و فقهی که معنا شود از بازدارندگی و نگهدارندگی و عقب‌نشینی است برخلاف غاطبه ترجمه‌ها حضرت امام قبل از انقلاب و حضرت آقا بعد از انقلاب مطلب دارند که تقیه یک حرکت رو به جلو است و هیچ یک از بایدهای اسلام رو به عقب نیست رو به جلو است. همه بر اساس عدالت اجتماعی هستند. محصول آن چیزی که آقایان به آن می‌گفتند تقیه از حضرت آقا، محصولش این شده است که یک عده‌ای که آبستن این بودند با ما درگیر شوند، بیشتر هتک حرمت و توهین کنند و مجلس شادی و حزن اهل بیت را به هم بزنند خودشان «یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا» شدند. خواهش می‌کنم به این موضوع دقت کنید. یکی از نوادگان خلیفه ثانی مزرعه داشت بیرون شهر و می‌آمد و به حضرت کاظم علیه‌السلام توهین می‌کرد. شیعیان جمع شدند گفتند که برویم و بر او حد جاری کنیم. ناصبی واجب القتل است می‌توانیم برویم او را بکشیم و دلمان خنک شود اما حضرت گفت که نمی‌خواهد هیچ کار بکنید. این مستند و موثق است می‌توانید مطالعه کنید. حضرت سوار بر مرکب شدند و پیش او رفتند و دیدند که مزرعه‌اش هنوز خریداری نشده است و از او پرسیدند که مزرعه‌ات را چند می‌فروشی؟ شروع کرد به توهین کردن به حضرت و توهین بد به ایشان کرد. حضرت لبخندی به او زد و گفت من بیشتر می‌خرم. گفت هنوز محصولم در نیامده است. ایشان گفتند همان طور که روی زمین است می‌خرم. قبل از اینکه محصول آماده برداشت باشد آن را خرید و پولش را به او داد. برخورد حضرت با او به گونه‌ای بود که همین تهدید تبدیل به فرصت شد و این ناصبی خودش می‌آمد و بین اصحاب و حضرت را مدح می‌کرد.

تقیه رو به جلو است و برخلاف لغوی‌اش باز دارندگی و رو به عقب نیست. تقیه‌ای تقیه است که آنهایی که قرار بود هتک کنند بیاید و در روضه فاطمیه حضرت زهرا گریه کنند؛ این تقیه است. خواهش می‌کنم فهیم باشیم و به نگاه سیاسی که پیوستار با دیانت ما دارد توجه کنید و در چنین جاهایی سیره ولی را درک کنیم. اول رصد بکنیم که موضع حضرت آقا نسبت به این قضیه قرار است چه باشد و موضع مجاری انقلاب و حکومت قرار است چه باشد و اگر موضعی ندیدیم برویم و اجتهاد کنیم.

نظرات کاربران
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
Subscribe
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[gs_logo title="yes" posts="30" order="ASC" logo_cat=" " mode="vertical" speed="700" inf_loop="0" ticker="1" logo_color="gray_to_def"]